Według badania 17,1 proc. osób wykorzystuje do oglądania wideo komputer lub laptop, 5,9 proc. konsolę do gier lub VR, a 4,3 proc. rzutnik. Zdaniem autorów publikacji przewaga smartfonów nad telewizorami może wynikać ze zmiany w sposobie odbioru treści wideo oraz z rozwoju streamingu.
Wideo na smartfonach ogląda 73,9 proc. Polaków, a 68,6 proc. wybiera do tego telewizor - wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research. Regularnie ogląda telewizję lub inne treści audiowizualne blisko 98,9 proc. ankietowanych.
Wskazano również, że Polacy najczęściej oglądają treści wideo od dwóch do czterech godzin dziennie - robi tak 36,3 proc. ankietowanych. Od godziny do dwóch przed ekranem spędza 31,8 proc. badanych.
[ZT]13708[/ZT]
60,4 proc. osób korzysta z serwisów YouTube i Twitch, 58,7 proc. z serwisów streamingowych, 51,2 proc. z tradycyjnej telewizji kablowej i satelitarnej, a 50,2 proc. woli treści w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, TikTok i Instagram. 25,2 proc. korzysta z telewizji internetowej.
Ponadto, jak wynika z badania, największa część ankietowanych, bo 68,7 proc. ogląda filmy, a 62,7 proc. - seriale. Poza tym 53,6 proc. badanych ogląda treści w social media, 45,3 proc. kanały informacyjne, 37,2 proc. treści dokumentalne, 30,2 proc. transmisje sportowe, a 28,5 proc. programy rozrywkowe.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 29 sierpnia - 8 września br. przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na zlecenie firmy MEGOGO, która przygotowała kwestionariusz badawczy. W ramach badania przeprowadzono 1060 ankiet osób w wieku 18-65 lat.
(PAP)
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz