Raport przygotowany na podstawie badania agencji PRCN i SW Research Raport pokazał, że 7 na 10 respondentów postrzega producentów żywności jako nastawionych przede wszystkim na zysk, co stawia przed branżą poważne wyzwania komunikacyjne.
Ponad 68 proc. Polaków uważa, że firmy spożywcze bardziej dbają o swoje zyski, niż o zdrowie ludzi - wynika z opublikowanego we wtorek badania "Zaufanie do żywności - co myślą Polacy?".
"Jesteśmy coraz bardziej przesyceni komunikacją zwłaszcza tą płynącą z sektora rolno-spożywczego. Maleje zaufanie do przekazów marketingowych, a konsumenci z rosnącą ostrożnością podchodzą do tego, co mówią producenci żywności. (...) Trust in Food, czyli budowanie zaufania do produktów spożywczych to dziś jeden z kluczowych trendów rynkowych" - podkreśliła cytowana w komunikacie prezes agencji PRCN Iwona Kubicz.
Eksperci przypominają, że w Polsce problem otyłości dotyka już 57 proc. społeczeństwa, co dodatkowo zwiększa odpowiedzialność firm za edukację żywieniową. "Dziś nie wystarczy mówić, że produkt jest zdrowy - trzeba to udowodnić" - dodała Kubicz.
Według ekspertów odbudowa zaufania wymaga nie tylko przejrzystej komunikacji, ale też spójności między deklaracjami a realnymi działaniami firm. Konsumenci coraz częściej oczekują potwierdzenia jakości w postaci certyfikatów i rzetelnego etykietowania.
Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie agencji PRCN w maju 2025 roku na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview).(PAP)
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz