W miniony weekend malowniczo położony Dwór w Żytnie stał się areną wyjątkowego wydarzenia – II Zjazdu Szkoły Liderów, organizowanego przez Stowarzyszenie Perspektywy. To miejsce, łączące historię z naturą, przyciągnęło młodych liderów z całego regionu, oferując im dzień pełen inspiracji, wiedzy i integracji.
Zjazd zainaugurowano fascynującą prelekcją „Konie w historii Polski”, przygotowaną przez Radomszczańskich Ułanów. Spotkanie przeniosło uczestników w czasy, gdy konie były nieodłącznym elementem życia polskiej kawalerii, symbolizując wolność, odwagę i honor. Prelegenci w barwny sposób opowiadali o znaczeniu koni w dziejach Polski, przybliżając nie tylko historie bitew, ale także rolę tych zwierząt w kulturze i codziennym życiu naszych przodków.
"Jazda konna to nie tylko sport, ale także sposób na naukę odpowiedzialności i współpracy z innymi, również ze zwierzętami"
- podkreślił Tomasz Idziak, dyrektor Szkoły Liderów.
Centralnym punktem programu były zajęcia w stajni dworskiej, gdzie uczestnicy mieli okazję spróbować swoich sił w jeździe konnej. Zarówno początkujący, jak i bardziej doświadczeni jeźdźcy mogli przekonać się, że kontakt z końmi to nie tylko sport, ale także forma budowania zaufania i współpracy.
"Naszą misją jest inspirowanie młodych ludzi do działania na rzecz swoich społeczności. Dzięki takim wydarzeniom pokazujemy, że lider to osoba świadoma swoich wartości, a także historii i tradycji swojego regionu" -
powiedział Artur Waloszczyk, prezes Stowarzyszenia Perspektywy.
Nieodłącznym elementem wydarzenia była opowieść o Dworze w Żytnie, którą przedstawiła jego właścicielka. Dwór, będący świadkiem wielu pokoleń, ma bogatą historię i odgrywał ważną rolę w lokalnej społeczności. Uczestnicy dowiedzieli się o losach tego miejsca, a także o działaniach na rzecz jego renowacji i zachowania dla przyszłych pokoleń.
[ZT]4686[/ZT]
Wydarzenie zamknęły podsumowania i refleksje, w których podkreślano znaczenie takich spotkań w budowaniu świadomości społecznej i historycznej młodych liderów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz