Roczny Program Współpracy Miasta Radomska z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021
Rozdział 1.
Wprowadzenie
Współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi jest istotnym czynnikiem integrującym i aktywizującym społeczność lokalną w rozwiązywaniu problemów Gminy. Oparta na zasadzie pomocniczości, służy także umacnianiu uprawnień obywateli oraz budowaniu poczucia odpowiedzialności za swoje otoczenie. "Roczny Program Współpracy Miasta Radomsko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021", będzie wyrazem dążeń władz Gminy do wspierania tej działalności, reguluje zakres współpracy w wymiarze finansowym oraz pozafinansowym, a także określa jej formy i zadania przewidziane do realizacji oraz tryb powoływania komisji konkursowych do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert. Środki przeznaczone na realizację poszczególnych zadań w 2021 roku określi szczegółowo uchwała budżetu miasta Radomska na 2021 rok.
Rozdział 2.
Postanowienia ogólne
§ 1. Ilekroć w Rocznym Programie Współpracy Miasta Radomska z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021, jest mowa o:
- ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.: Dz.U. z 2020 r. poz. 1057),
- programie - rozumie się przez to niniejszy Roczny Program Współpracy Miasta Radomska z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021,
- uchwale - rozumie się przez to niniejszą uchwałę, której załącznikiem jest Program,
- Gminie - rozumie się przez to Miasto Radomsko,
- organizacjach pozarządowych - rozumie się przez to organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy,
- dotacji - rozumie się przez to dotacje w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e oraz art. 221 ustawy dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz.U. z 2019 r. poz. 869, z 2018 r. poz. 2245, z 2019 r. poz. 1649, z 2020 r. poz. 284, poz. 374, poz. 568, poz. 695, poz. 1175),
- konkursie - rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 i w art. 13 ustawy lub o którym mowa w art. 14 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (t.j.: Dz.U. z 2019 r. poz. 2365, z 2020 r., poz. 322).
Rozdział 3.
Cele współpracy
§ 2. Celem głównym Programu jest budowanie i umacnianie partnerstwa pomiędzy samorządem i organizacjami pozarządowymi, stanowiącymi kluczową rolę w prowadzeniu działań zmierzających do rozwoju Gminy i poprawy jakości życia jej mieszkańców poprzez zwiększenie udziału w tworzeniu polityk publicznych oraz wprowadzaniu nowych rozwiązań w realizacji zadań publicznych.
§ 3. Osiągnięciu celu głównego sprzyja realizacja następujących celów szczegółowych:
- wspieranie działań na rzecz umacniania istniejących i pobudzenia nowych inicjatyw związanych z powstawaniem nowych organizacji pozarządowych w Gminie działających dla dobra lokalnej społeczności,
- umocnienie w społecznej świadomości poczucia odpowiedzialności za rozwój lokalnego środowiska,
rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej Gminy,
- integracja i wspólne działanie organizacji pozarządowych i Gminy, dążące do realizacji zadań publicznych wymienionych w art. 4 ustawy,
- promocja postaw obywatelskich i prospołecznych,
- analizowanie i ocenianie rezultatów współpracy oraz wprowadzenie działań usprawniających,
- zwiększenie aktywności Radomszczan w celu pełniejszego zaspokajania potrzeb mieszkańców Gminy.
Rozdział 4.
Zasady współpracy
§ 4. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi opiera się na sześciu podstawowych zasadach:
- zasadzie pomocniczości - Gmina uznaje prawo samoorganizujących się obywateli do samodzielnego definiowania i rozwiązywania problemów publicznych, współpracując z nimi, a także wspierając ich działania na zasadach i w formach przewidzianych prawem. Gmina dążyć będzie do tego, aby możliwie największa ilość zadań mogła być realizowana przez organizacje pozarządowe. Postuluje, by organizacje pozarządowe dążyły do wzmocnienia swoich zasobów kadrowych, materialnych i finansowych, tak aby stały się stabilnym i profesjonalnym partnerem, w realizacji zadań publicznych. Zachęca organizacje pozarządowe, by pozyskiwały w jak największym stopniu środki finansowe z funduszy europejskich, od instytucji grantowych i innych, tak aby budżet Gminy nie stanowił jedynego źródła finansowania;
- zasadzie suwerenności stron - Gmina uznaje odrębność i podmiotowość organizacji pozarządowych i oczekuje poszanowania swojej autonomii. Obie strony nie narzucają sobie nawzajem zadań, mogą natomiast zgłaszać wzajemne propozycje i deklaracje, a także w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań wyrażają gotowość wysłuchania propozycji drugiej strony;
- zasadzie partnerstwa - Gmina traktuje organizacje pozarządowe jak równoprawnych partnerów w definiowaniu lokalnych problemów, określaniu sposobu ich rozwiązywania oraz realizacji zadań publicznych. Współpraca obu stron oparta jest na woli i chęci wzajemnego działania i przynosić ma korzyści społeczności lokalnej;
- zasadzie efektywności - Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w celu prowadzenia nowatorskich i efektywnych działań, wspólnie dążąc do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów przy realizacji zadań publicznych;
- zasadzie uczciwej konkurencji - Gmina udziela dotacji działając zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, nie naruszając dobra wzajemnych działań. Organizacje pozarządowe konkurujące ze sobą o realizację zadań publicznych powinny w składanych ofertach uczciwie przedstawić swoje metody, warunki i kalkulacje kosztów;
- zasadzie jawności - Gmina udostępnia informacje o celach, kosztach i efektach współpracy, a także o środkach finansowych zaplanowanych w budżecie Gminy na współpracę z organizacjami pozarządowymi oraz o kryteriach oceny projektów. Gmina dąży do tego, aby wszystkie możliwości współpracy były powszechnie wiadome i dostępne oraz jasne i zrozumiałe, szczególnie w zakresie stosowania procedur i kryteriów podejmowania decyzji.
Rozdział 5.
Zakres przedmiotowy
§ 5. 1. Przedmiotem współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi jest sfera zadań publicznych wymienionych w art. 4 ust. 1 ustawy, o ile zadania te są zadaniami własnymi Gminy.
2. W szczególności zadania, o których mowa w ust.1 obejmują obszary:
- edukacji, oświaty i wychowania,
- kultury fizycznej,
- kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,
- ochrony zdrowia,
- pomocy społecznej,
- przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym,
- ochrony środowiska i przyrody.
Rozdział 6.
Formy współpracy
§ 6. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi ma charakter finansowy i pozafinansowy, odbywa
się na zasadach przewidzianych w ustawie.
§ 7. 1. Współpraca o charakterze finansowym polega na zlecaniu organizacjom pozarządowym realizacji
zadań publicznych będących zadaniami własnymi Gminy przez:
- powierzanie wykonywania zadań wraz z udzielaniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
- wspieranie wykonywania zadań wraz z udzielaniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
- Zlecenie zadań, o których mowa w ust. 1 następuje w trybie otwartego konkursu ofert, chyba, że przepisy
odrębne przewidują inny tryb zlecenia.
- Zadanie publiczne może być zlecone z pominięciem otwartego konkursu ofert w następujących
przypadkach:
- określonych w art. 19 a ustawy, na realizację zadania publicznego, którego okres trwania nie przekracza 90 dni, a wysokość dofinansowania nie jest wyższa niż 10.000 zł, przy założeniu, że jeden podmiot w danym roku kalendarzowym może otrzymać w tym trybie dofinansowanie łącznie w kwocie nie wyższej niż
20.000 zł,
- realizacji zadań publicznych w ramach tzw. inicjatywy lokalnej w trybie art. 19 b ustawy, zgodnie ze szczegółowymi kryteriami oceny zawartymi w uchwale Rady Miejskiej w Radomsku przyjętej na podstawie art. 19 c ustawy,
- w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (t.j.: Dz.U. z 2017 poz. 1897).
- W przypadku, gdy Gmina uzna, że określone zadania można wykonać efektywniej niż w trybach, o których mowa w ust. 2-3, zadanie może być zrealizowane w sposób określony w odrębnych przepisach.
§ 8. Do form współpracy pozafinansowej zalicza się w szczególności:
-
- wzajemne informowanie o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków,
- konsultowanie z organizacjami pozarządowymi, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych zgodnie z Uchwałą nr LXIV/483/10 Rady Miejskiej w Radomsku z dnia 12 października 2010 roku,
- koordynowanie działań i podejmowanie wspólnych inicjatyw w zakresie objętym współpracą,
- pomoc merytoryczną dla projektów realizowanych przez organizacje pozarządowe,
- pomoc merytoryczną dla organizacji pozarządowych np. udostępnianie przepisów prawnych, opracowań,
komentarzy, analiz, organizowanie konsultacji i szkoleń,
-
- użyczenie lub wynajem na preferencyjnych warunkach lokali, budynków komunalnych, pomieszczeń
w budynkach użyteczności publicznej,
-
- użyczenie lub wynajem na preferencyjnych warunkach klubom sportowym obiektów niezbędnych do realizacji projektów z zakresu kultury fizycznej, z wykorzystaniem wsparcia finansowego z budżetu Gminy,
- możliwość korzystania nieodpłatnie lub na preferencyjnych warunkach ze sprzętu będącego w posiadaniu instytucji kultury, jednostek kultury fizycznej i placówek oświaty,
- udostępnianie sal będących do dyspozycji Urzędu Miasta Radomska na spotkania (nie w celach komercyjnych),
-
- promowanie przez Gminę działalności organizacji pozarządowych i pomoc w tworzeniu ich dobrego wizerunku,
- prowadzenie działalności promocyjnej i informacyjnej o wspólnie podejmowanych zadaniach i projektach,
- umożliwienie umieszczania na stronie internetowej informacji dotyczących organizacji pozarządowych,
ich działalności, jak i zadań Gminy realizowanych przez organizacje pozarządowe,
-
- pomoc w nawiązywaniu kontaktów i współpracy z organizacjami o podobnym charakterze w miastach
współpracujących i w nawiązaniu kontaktów międzynarodowych,
-
- wspieranie w poszukiwaniu środków finansowych z innych źródeł niż budżet Gminy, m.in. poprzez informowanie o potencjalnych źródłach finansowania,
- współdziałanie w poszukiwaniu środków finansowych z funduszy Unii Europejskiej.
Rozdział 7.
Zadania priorytetowe w poszczególnych obszarach współpracy
§ 9. 1. Zadania w zakresie edukacji, oświaty i wychowania:
- edukacja patriotyczna dzieci i młodzieży,
- promowanie idei wolontariatu, aktywizacja młodzieży do pracy w wolontariacie poprzez realizacje akcji
społecznych na rzecz społeczności lokalnej.
2. Cel realizcji zadania: kształtowanie postaw dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnej edukacji patriotycznej z zachowaniem szacunku dla ludzi, miejsc i rodzimej tradycji, kształtowanie postawy prospołecznej i odpowiedzialności za swoje otoczenie i społeczność lokalną, budowanie pozytywnych wzorów współczesnego i aktywnego obywatelstwa.
§ 10. 1. Zadania w zakresie kultury fizycznej:
- szkolenia sportowe zawodników i drużyn, umożliwienie udziału we współzawodnictwie sportowym w różnych dyscyplinach sportowych,
- organizowanie imprez sportowych na terenie miasta Radomska o zasięgu co najmniej powiatowym.
2. Cel realizacji zadania: wspieranie i upowszechnianie działań sportowych wśród mieszkańców miasta, propagowanie roli sportu w kształtowaniu sprawności fizycznej oraz rozwijaniu umiejętności społecznych np. wspólna praca, partnerstwo, szlachetna rywalizacja, a także osiąganie jak najlepszego wyniku sportowego.
§ 11. 1. Zadania w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego:
- edukacja kulturalna i artystyczna mieszkańców Radomska (stałe formy pracy artystycznej),
- wspieranie organizowanych na terenie miasta wydarzeń kulturalnych i artystycznych o charakterze ponadregionalnym,
- wspieranie organizowanych na terenie miasta wydarzeń kulturalnych i artystycznych o charakterze lokalnym i środowiskowym,
- wspieranie amatorskiej twórczości artystycznej seniorów,
- wspieranie niekomercyjnych, nie przeznaczonych do sprzedaży projektów wydawniczych, tematycznie
związanych z historią Radomska.
2. Cel realizacji zadania: wzbogacenie oferty kulturalnej Gminy i dotarcie z nią do jak największej grupy odbiorców oraz ochrona dziedzictwa kultury.
§ 12. 1. Zadania w zakresie ochrony zdrowia:
- wspieranie działań promujących zdrowy styl życia i realizację przedsięwzięć profilaktyczno-edukacyjnych nt. zdrowia,
- edukacja dzieci i młodzieży w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
2. Cel realizacji zadania: edukacja w zakresie profilaktyki zdrowia na rzecz mieszkańców Radomska w różnych grupach wiekowych, edukacja w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
§ 13. 1. Zadania w zakresie pomocy społecznej:
- prowadzenie ogrzewalni oraz działań socjalno-pomocowych na rzecz osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością (interwencja kryzysowa),
- działania pomocowe na rzecz osób najuboższych i bezrobotnych (np. prowadzenie punktów charytatywnych wydających chleb, paczki żywnościowe, odzież używaną).
2. Cel realizacji zadania: pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej, przeciwdziałanie ubóstwu i społecznej marginalizacji.
§ 14. 1. Zadania w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym:
- w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi:
- wspieranie organizacji wypoczynku zimowego i letniego dzieci i młodzieży,
- wspieranie działań, imprez i wydarzeń promujących spędzanie wolnego czasu bez używek,
- wspieranie Klubów Abstynenckich oraz innych form działań pomocowych poza terapią, których odbiorcami są osoby uzależnione i ich rodziny.
- w zakresie przeciwdziałania narkomanii:
- realizacja programów profilaktycznych i edukacyjnych dotyczących zażywania substancji odurzających
nowej generacji skierowanych do młodzieży szkolnej i ich rodziców.
2. Cel realizacji zadania: profilaktyka uzależnień, organizacja działań profilaktycznych dla mieszkańców Radomska jako formy zagospodarowania czasu wolnego przeciwdziałającej stosowaniu środków psychoaktywnych.
§ 15. 1. Zadania w zakresie ochrony środowiska i przyrody:
- edukacja ekologiczna mieszkańców Miasta Radomska,
- sterylizacja i kastracja bezdomnych kotów.
2. Cel realizacji zadania: kształtowanie wśród lokalnej społeczności postaw proekologicznych i prośrodowiskowych, zmniejszenie populacji bezdomnych kotów.
Rozdział 8.
Okres realizacji Programu
§ 16. Program obowiązuje od dnia 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku.
Rozdział 9.
Sposób realizacji Programu
§ 17. Zlecenie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym odbywać się będzie na zasadach
określonych w §6 - § 8.
Rozdział 10.
Planowane środki finansowe na realizację Programu
§ 18. 1. W 2021 roku na realizację zadań publicznych objętych Programem przeznaczone będą następujące środki finansowe:
- w sferze zadań publicznych w zakresie edukacji, oświaty i wychowania - 15 000,00 zł;
- w sferze zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej - 590 000,00 zł;
- w sferze zadań publicznych w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego - 120 000,00 zł;
- w sferze zadań publicznych w zakresie ochrony zdrowia - 9 000,00 zł;
- w sferze zadań publicznych w zakresie pomocy społecznej - 80 000,00 zł;
- w sferze zadań publicznych w zakresie przeciwdziałań uzależnieniom i patologiom społecznym - 160 000,00 zł;
- w sferze zadań publicznych w zakresie ochrony środowiska i przyrody - 10 000,00 zł.
2. Środki finansowe przeznaczone na realizację zadań Programu określi uchwała budżetowa Gminy Miasta Radomska na rok 2021 przyjęta przez Radę Miejską w Radomsku.
Rozdział 11.
Sposób oceny realizacji Programu
§ 19. 1. W zakresie oceny współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi w 2021 roku stosowane
będą niżej wymienione wskaźniki:
- liczba złożonych ofert w konkursach ofert,
- liczba zawartych umów na realizację zadań publicznych,
- liczba umów zerwanych lub unieważnionych,
- liczba osób, które są adresatami realizowanych zadań publicznych,
- liczba organizacji pozarządowych podejmujących zadania publiczne w oparciu o dotacje,
- wysokość kwot udzielonych dotacji,
- wysokość wkładu własnego organizacji pozarządowych na realizację zadań publicznych, w tym praca wolontariuszy.
- Bieżącym monitoringiem realizacji zadań Programu zajmować się będzie Centrum Aktywności Społecznej w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Radomska.
- Uwagi, wnioski oraz propozycje dotyczące bieżącej realizacji Programu mogą być zgłaszane
Prezydentowi Miasta Radomska.
- W terminie do dnia 31 maja 2022 roku zostanie przedłożone Radzie Miejskiej w Radomsku sprawozdanie z realizacji Programu, a następnie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Radomska.
Rozdział 12.
Sposób tworzenia Programu oraz informacje o przebiegu konsultacji
§ 20. 1. Projekt Programu został przygotowany przez Koordynatora ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi z udziałem komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Radomska i zainteresowanych organizacji pozarządowych.
- Propozycje priorytetowych dziedzin życia i zadań Programu organizacje pozarządowe miały możliwość zgłaszania do Centrum Aktywności Społecznej w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Radomska w terminie do dnia 10 września 2020 roku.
- Zgłoszone propozycje zadań publicznych zweryfikowane zostały pod kątem rodzaju danego zadania, potrzeb i możliwości ich realizacji oraz posiadanych środków finansowych.
§ 21. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu podlega konsultacjom z organizacjami pozarządowymi zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale nr LXIV/483/10 Rady Miejskiej w Radomsku z dnia 12 października 2010 roku w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji oraz programów współpracy.
§ 22. 1. Dla potrzeb zaopiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na wyłonienie wykonawców zadań publicznych, Prezydent Miasta Radomska zarządzeniem powołuje Komisję konkursową dla danej dziedziny pożytku publicznego.
- W skład Komisji konkursowych wchodzą:
- osoby wskazane przez organizacje pozarządowe, z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje
pozarządowe biorących udział w konkursie, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 2 da ustawy.
- Skarbnik Miasta Radomska lub upoważniony przez niego pracownik,
- naczelnik lub kierownik merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu Miasta, lub upoważniony przez niego pracownik,
- Koordynator ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.
- Posiedzenie Komisji zwołuje i prowadzi Przewodniczący, którym każdorazowo jest Koordynator Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi. Jeśli jest to niemożliwe dopuszcza się możliwość wyboru Przewodniczącego przez członków Komisji spośród swego składu.
- Przewodniczący Komisji może zaprosić do prac w Komisji z głosem doradczym osobę, bądź osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
- Przewodniczący może powierzyć w swoim zastępstwie prowadzenie posiedzenia Komisji konkursowej innemu członkowi Komisji.
- Przewodniczący Komisji jest odpowiedzialny za przeprowadzenie procesu wyboru oferty.
- Dla ważności podejmowanych decyzji konieczna jest obecność co najmniej połowy składu Komisji konkursowej.
- Komisja konkursowa obraduje na posiedzeniach zamkniętych bez udziału oferentów.
- Posiedzenie Komisji konkursowej odbywa się w siedzibie Urzędu Miasta Radomska. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zorganizowanie prac komisji w trybie zdalnym.
- Do członków Komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz.U. z 2020 r. poz. 256, poz. 695, poz. 1298) dotyczące wyłączenia pracownika.
- Członkowie Komisji konkursowej nie otrzymują za swą pracę wynagrodzenia.
- W ocenie oferty złożonej w konkursie nie może brać udziału osoba, której powiązania ze składającym
podmiotem mogą budzić zastrzeżenia co do jej bezstronności.
- Obsługę administracyjno-biurową Komisji konkursowej prowadzi Centrum Aktywności Społecznej
w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Radomska.
- Komisja konkursowa przystępuje do pracy w obecności co najmiej połowy składu Komisji.
- Komisja konkursowa dokonuje sprawdzenia każdej złożonej oferty pod względem formalnym tj. pod kątem kompletności i zawarcia w niej wszystkich danych wynikających ze wzoru oferty i treści ogłoszenia o konkursie, na podstawie karty oceny fomalnej określonej w ogłoszeniu o konkursie.
- Oferty, które:
- zawierają oczywiste błędy pisarskie, bądź niewypełnione pola lub zawierają oczywiste błędy rachunkowe w kosztorysie (tj. uzyskano błędny wynik wskutek prowadzenia działań matematycznych),
- są niepodpisane,
- nie zwierają załączników, o których mowa w ogłoszeniu o konkursie i we wzorze oferty,
- nieprawidłowo określają termin realizacji zadania
- będą podlegały jednorazowemu uzupełnieniu na podstawie wezwania Komisji konkursowej z zastrzeżeniem ust. 17. Niezastosowanie się oferenta do wezwania w terminie 5 dni od daty otrzymania skutkować będzie odrzuceniem oferty ze względów formalnych.
- Oferta, która:
- złożona została po terminie,
- złożona została na niewłaściwym formularzu , innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie,
- złożona została przez podmiot, który według statutu nie prowadzi działalności objętej konkursem,
- nie odpowiada zadaniom wskazanym w ogłoszeniu o konkursie,
- nie przewiduje zapewnienia wymaganego wkładu własnego
- nie podlega dalszej ocenie i zostaje decyzją Komisji konkursowej odrzucona ze względów formalnych.
- Oferty spełniające wymogi formalne będą przedmiotem prac Komisji konkursowej tj. będą podlegały
ocenie merytorycznej.
- Przy merytorycznym rozpatrywaniu ofert Komisja konkursowa dokonuje ich oceny zgodnie z dyspozycją art. 15 ust. 1 i 2 ustawy oraz wymogami określonymi w ogłoszedniu o otwarym konkursie ofert.
- Członkowie Komisji dokonują oceny ofert przyznając ofertom podlegającym rozpatrywaniu liczbę punktów w skali od 0 do 5 przy każdym kryterium zawartym w karcie oceny merytorycznej określonej w ogłoszeniu o konkursie.
- Każdy członek Komisji dokonując oceny oferty wystawia dla danej oferty łączną sumę ocen
cząstkowych wystawionych przez członka Komisji po spełnieniu przez ofertę poszczególnych kryteriów.
- Ocena końcowa danej oferty jest sumą ocen łącznych wystawionych przez wszystkich członków Komisji. Ocenę końcową danej oferty zapisuje się w protokole, który zawiera listę wszystkich ocenionych ofert, ich punktację końcową oraz propozycję wysokości dotacji.
- W sytuacjach tego wymagających Komisja konkursowa podejmuje ostateczne decyzje w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu członków Komisji. W przypadku równej ilości głosów, po ponownym rozpatrzeniu spraw przeprowadzane są ponowne głosowania. O ile w nowym głosowaniu nie nastąpi rozstrzygnięcie - decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
- Sporządzony z prac Komisji konkursowej protokół jest podpisywany przez wszystkich członków
Komisji.
- Oferta, aby mogła zyskać rekomendacje Komisji konkursowej musi osiągnąć ocenę końcową nie niższą niż 65% możliwych do uzyskania punktów.
- Rekomendacje Komisji konkursowej w sprawie wyboru jednej lub więcej niż jednej ocenionej oferty podpisane przez Przewodniczącego Komisji konkursowej wraz z protokołem z prac Komisji konkursowej, przedkłada się Prezydentowi Miasta Radomska w celu podjęcia decyzji.
- Prezydent Miasta Radomska po zapoznaniu się z rekomendacjami w sprawie wyboru oferty podejmuje decyzje o wyborze organizacji pozarządowej do realizacji zadania publicznego, przyznaniu dotacji oraz jej wysokości. Decyzja Prezydenta jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
- W otwartym konkursie ofert może być wybrana więcej niż jedna oferta.
- W imieniu Prezydenta Miasta Radomska kontrolę merytoryczną i finansową nad realizacją zadań publicznych finansowanych z budżetu gminy sprawują upoważnieni pracownicy Centrum Aktywności Społecznej w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Radomska poprzez:
- wizytowanie organizacji i ocenę sposobu realizacji dotowanych zadań zgodnie z przedstawioną ofertą
i zawartą umową,
- analizę i ocenę przedkładanych przez realizatorów zleconych zadań publicznych rozliczeń i sprawozdań,
- egzekwowanie od organizacji wyjaśnień do złożonych sprawozdań z realizacji dotowanych zadań publicznych oraz zwrotów środków finansowych niewykorzystanych lub wykorzystanych niezgodnie z umową.
- W przypadku, kiedy organizacje otrzymują dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, konieczne jest dokonanie uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania.
- Wyniki konkursu wraz z informacją o wysokości przyznanej dotacji zamieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Radomska, na stronie internetowej Urzędu Miasta Radomska, a także w siedzibie Urzędu Miasta Radomska na tablicy ogłoszeń.
Rozdział 13.
Postanowienia końcowe
§ 23. 1. Uzyskiwane w czasie realizacji Programu uwagi, wnioski i propozycje dotyczące realizowanych zadań publicznych, będą wykorzystywane do usprawnienia przyszłej współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi.
- Program ma charakter otwarty, zakłada możliwość uwzględnienia nowych form współpracy oraz doskonalenie już określonych.
- Prezydent Miasta Radomska, na podstawie oceny efektów realizacji niniejszego Programu, przygotuje projekt Programu na rok 2022.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz