Zamknij

Roczny Program Współpracy Miasta Radomska z organizacjami pozarządowymi (...) na rok 2021

22:48, 29.01.2021 Spot Radomsko Aktualizacja: 22:49, 29.01.2021
Skomentuj SPOT RADOMSKO Urząd Miasta Radomsko ul Tysiąclecia 5 SPOT RADOMSKO Urząd Miasta Radomsko ul Tysiąclecia 5

 

Roczny Program Współpracy Miasta Radomska z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021

 

Rozdział 1.

Wprowadzenie

Współpraca   samorządu   z organizacjami   pozarządowymi   jest   istotnym   czynnikiem   integrującym   i aktywizującym społeczność lokalną w rozwiązywaniu problemów Gminy. Oparta na zasadzie pomocniczości, służy także umacnianiu uprawnień obywateli oraz budowaniu poczucia odpowiedzialności za swoje otoczenie. "Roczny Program Współpracy Miasta Radomsko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021", będzie wyrazem dążeń władz Gminy do wspierania tej działalności, reguluje zakres współpracy w wymiarze finansowym oraz pozafinansowym, a także określa jej formy i zadania przewidziane do realizacji oraz tryb powoływania komisji konkursowych do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert. Środki przeznaczone na realizację poszczególnych zadań w 2021 roku określi szczegółowo uchwała budżetu miasta Radomska na 2021 rok.

Rozdział 2.

Postanowienia ogólne

§ 1. Ilekroć w Rocznym Programie Współpracy Miasta Radomska z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021, jest mowa o:

  1. ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.: Dz.U. z 2020 r. poz. 1057),
  2. programie - rozumie się przez to niniejszy Roczny Program Współpracy Miasta Radomska z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami,  o których  mowa  w art. 3 ust. 3 ustawy  z dnia  24 kwietnia  2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021,
  3. uchwale - rozumie się przez to niniejszą uchwałę, której załącznikiem jest Program,
  4. Gminie - rozumie się przez to Miasto Radomsko,
  5. organizacjach pozarządowych - rozumie się przez to organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy,
  6. dotacji - rozumie się przez to dotacje w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e oraz art. 221 ustawy dnia      27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz.U. z 2019 r. poz. 869, z 2018 r. poz. 2245, z 2019 r. poz. 1649, z 2020 r. poz. 284, poz. 374, poz. 568, poz. 695, poz. 1175),
  7. konkursie - rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 i w art. 13 ustawy lub o którym mowa w art. 14 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (t.j.: Dz.U. z 2019 r. poz. 2365, z 2020 r., poz. 322).

Rozdział 3.

Cele współpracy

§ 2.  Celem   głównym   Programu   jest   budowanie   i umacnianie   partnerstwa   pomiędzy   samorządem  i organizacjami pozarządowymi, stanowiącymi kluczową rolę w prowadzeniu działań zmierzających do rozwoju Gminy i poprawy jakości życia jej mieszkańców poprzez zwiększenie udziału w tworzeniu polityk publicznych oraz wprowadzaniu nowych rozwiązań w realizacji zadań publicznych.

§ 3. Osiągnięciu celu głównego sprzyja realizacja następujących celów szczegółowych:

 
  1. wspieranie  działań   na   rzecz   umacniania   istniejących   i pobudzenia   nowych   inicjatyw   związanych z powstawaniem nowych organizacji pozarządowych w Gminie działających dla dobra lokalnej społeczności,
  2. umocnienie w społecznej świadomości poczucia odpowiedzialności za rozwój lokalnego środowiska,

rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej Gminy,

  1. integracja i wspólne działanie organizacji pozarządowych i Gminy, dążące do realizacji zadań publicznych wymienionych w art. 4 ustawy,
  2. promocja postaw obywatelskich i prospołecznych,
  3. analizowanie i ocenianie rezultatów współpracy oraz wprowadzenie działań usprawniających,
  4. zwiększenie aktywności Radomszczan w celu pełniejszego zaspokajania potrzeb mieszkańców Gminy.

Rozdział 4.

Zasady współpracy

§ 4. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi opiera się na sześciu podstawowych zasadach:

  1. zasadzie pomocniczości - Gmina uznaje prawo samoorganizujących się obywateli do samodzielnego definiowania i rozwiązywania problemów publicznych, współpracując z nimi, a także wspierając ich działania na zasadach i w formach przewidzianych prawem. Gmina dążyć będzie do tego, aby możliwie największa ilość zadań mogła być realizowana przez organizacje pozarządowe. Postuluje, by organizacje pozarządowe dążyły do wzmocnienia swoich zasobów kadrowych, materialnych i finansowych, tak aby stały się stabilnym i profesjonalnym partnerem, w realizacji zadań publicznych. Zachęca organizacje pozarządowe, by pozyskiwały w jak największym stopniu środki finansowe z funduszy europejskich, od instytucji grantowych i innych, tak aby budżet Gminy nie stanowił jedynego źródła finansowania;
  2. zasadzie  suwerenności  stron  -  Gmina  uznaje  odrębność  i podmiotowość  organizacji  pozarządowych    i oczekuje poszanowania swojej autonomii. Obie strony nie narzucają sobie nawzajem zadań, mogą natomiast zgłaszać wzajemne propozycje i deklaracje, a także w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań wyrażają gotowość wysłuchania propozycji drugiej strony;
  3. zasadzie  partnerstwa  -   Gmina   traktuje   organizacje   pozarządowe   jak   równoprawnych   partnerów   w definiowaniu lokalnych problemów, określaniu sposobu ich rozwiązywania oraz realizacji zadań publicznych. Współpraca obu stron oparta jest na woli i chęci wzajemnego działania i przynosić ma korzyści społeczności lokalnej;
  4. zasadzie efektywności - Gmina udziela pomocy organizacjom pozarządowym w celu prowadzenia nowatorskich i efektywnych działań, wspólnie dążąc do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów przy realizacji zadań publicznych;
  5. zasadzie uczciwej konkurencji - Gmina udziela dotacji działając zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, nie naruszając dobra wzajemnych działań. Organizacje pozarządowe konkurujące ze sobą o realizację zadań publicznych powinny w składanych ofertach uczciwie przedstawić swoje metody, warunki i kalkulacje kosztów;
  6. zasadzie  jawności  -  Gmina  udostępnia  informacje  o celach,  kosztach  i efektach  współpracy,  a także   o środkach finansowych zaplanowanych w budżecie Gminy na współpracę z organizacjami pozarządowymi oraz o kryteriach oceny projektów. Gmina dąży do tego, aby wszystkie możliwości współpracy były powszechnie wiadome  i dostępne  oraz  jasne  i zrozumiałe,  szczególnie  w zakresie  stosowania  procedur i kryteriów podejmowania decyzji.

Rozdział 5.

Zakres przedmiotowy

§ 5. 1. Przedmiotem współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi jest sfera zadań publicznych wymienionych w art. 4 ust. 1 ustawy, o ile zadania te są zadaniami własnymi Gminy.

2. W szczególności zadania, o których mowa w ust.1 obejmują obszary:

  1. edukacji, oświaty i wychowania,
  2. kultury fizycznej,
 
  1. kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,
  2. ochrony zdrowia,
  3. pomocy społecznej,
  4. przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym,
  5. ochrony środowiska i przyrody.

Rozdział 6.

Formy współpracy

§ 6. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi ma charakter finansowy i pozafinansowy, odbywa

się na zasadach przewidzianych w ustawie.

§ 7. 1. Współpraca o charakterze finansowym polega na zlecaniu organizacjom pozarządowym realizacji

zadań publicznych będących zadaniami własnymi Gminy przez:

  1. powierzanie wykonywania zadań wraz z udzielaniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
  2. wspieranie wykonywania zadań wraz z udzielaniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.
  1. Zlecenie zadań, o których mowa w ust. 1 następuje w trybie otwartego konkursu ofert, chyba, że przepisy

odrębne przewidują inny tryb zlecenia.

  1. Zadanie publiczne może być zlecone z pominięciem otwartego konkursu ofert w następujących

przypadkach:

  1. określonych w art. 19 a ustawy, na realizację zadania  publicznego,  którego  okres  trwania  nie przekracza 90 dni, a wysokość dofinansowania nie jest wyższa niż 10.000 zł, przy założeniu, że jeden podmiot w danym roku kalendarzowym może otrzymać w tym trybie dofinansowanie łącznie w kwocie nie wyższej niż

20.000 zł,

  1. realizacji zadań publicznych w ramach tzw. inicjatywy lokalnej w trybie art. 19 b ustawy, zgodnie ze szczegółowymi kryteriami oceny zawartymi w uchwale Rady Miejskiej w Radomsku przyjętej na podstawie art. 19 c ustawy,
  2. w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (t.j.: Dz.U. z 2017 poz. 1897).
  1. W przypadku, gdy  Gmina  uzna,  że  określone  zadania  można  wykonać  efektywniej  niż  w trybach,  o których mowa w ust. 2-3, zadanie może być zrealizowane w sposób określony w odrębnych przepisach.

§ 8. Do form współpracy pozafinansowej zalicza się w szczególności:

    1. wzajemne informowanie o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków,
    2. konsultowanie z organizacjami pozarządowymi, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych zgodnie z Uchwałą nr LXIV/483/10 Rady Miejskiej w Radomsku z dnia 12 października 2010 roku,
    3. koordynowanie działań i podejmowanie wspólnych inicjatyw w zakresie objętym współpracą,
    4. pomoc merytoryczną dla projektów realizowanych przez organizacje pozarządowe,
    5. pomoc merytoryczną dla organizacji pozarządowych np. udostępnianie przepisów prawnych, opracowań,

komentarzy, analiz, organizowanie konsultacji i szkoleń,

    1. użyczenie lub wynajem na preferencyjnych warunkach lokali, budynków komunalnych, pomieszczeń

w budynkach użyteczności publicznej,

    1. użyczenie lub wynajem na preferencyjnych warunkach klubom sportowym obiektów niezbędnych do realizacji projektów z zakresu kultury fizycznej, z wykorzystaniem wsparcia finansowego z budżetu Gminy,
    2. możliwość korzystania nieodpłatnie lub na preferencyjnych warunkach ze sprzętu będącego w posiadaniu instytucji kultury, jednostek kultury fizycznej i placówek oświaty,
    3. udostępnianie sal będących do dyspozycji Urzędu Miasta Radomska na spotkania (nie w celach komercyjnych),
 
    1. promowanie przez Gminę działalności organizacji pozarządowych i pomoc w tworzeniu ich dobrego wizerunku,
    2. prowadzenie działalności promocyjnej i informacyjnej o wspólnie podejmowanych zadaniach i projektach,
    3. umożliwienie umieszczania na stronie internetowej informacji dotyczących organizacji pozarządowych,

ich działalności, jak i zadań Gminy realizowanych przez organizacje pozarządowe,

    1. pomoc w nawiązywaniu kontaktów i współpracy z organizacjami o podobnym charakterze w miastach

współpracujących i w nawiązaniu kontaktów międzynarodowych,

    1. wspieranie w poszukiwaniu środków finansowych z innych źródeł niż budżet Gminy, m.in. poprzez informowanie o potencjalnych źródłach finansowania,
    2. współdziałanie w poszukiwaniu środków finansowych z funduszy Unii Europejskiej.

Rozdział 7.

Zadania priorytetowe w poszczególnych obszarach współpracy

§ 9. 1. Zadania w zakresie edukacji, oświaty i wychowania:

  1. edukacja patriotyczna dzieci i młodzieży,
  2. promowanie idei wolontariatu, aktywizacja młodzieży do pracy w wolontariacie poprzez realizacje akcji

społecznych na rzecz społeczności lokalnej.

2. Cel realizcji zadania: kształtowanie postaw dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnej edukacji patriotycznej z zachowaniem szacunku dla ludzi, miejsc i rodzimej tradycji, kształtowanie postawy prospołecznej i odpowiedzialności za swoje otoczenie i społeczność lokalną, budowanie pozytywnych wzorów współczesnego i aktywnego obywatelstwa.

§ 10. 1. Zadania w zakresie kultury fizycznej:

  1. szkolenia  sportowe  zawodników  i drużyn,  umożliwienie  udziału  we  współzawodnictwie  sportowym   w różnych dyscyplinach sportowych,
  2. organizowanie imprez sportowych na terenie miasta Radomska o zasięgu co najmniej powiatowym.

2. Cel realizacji zadania: wspieranie i upowszechnianie działań sportowych wśród mieszkańców miasta, propagowanie roli sportu w kształtowaniu sprawności fizycznej oraz rozwijaniu umiejętności społecznych np. wspólna praca, partnerstwo, szlachetna rywalizacja, a także osiąganie jak najlepszego wyniku sportowego.

§ 11. 1. Zadania w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego:

  1. edukacja kulturalna i artystyczna mieszkańców Radomska (stałe formy pracy artystycznej),
  2. wspieranie organizowanych na terenie miasta wydarzeń kulturalnych i artystycznych o charakterze ponadregionalnym,
  3. wspieranie organizowanych na terenie miasta wydarzeń kulturalnych i artystycznych o charakterze lokalnym i środowiskowym,
  4. wspieranie amatorskiej twórczości artystycznej seniorów,
  5. wspieranie niekomercyjnych, nie przeznaczonych do sprzedaży projektów wydawniczych, tematycznie

związanych z historią Radomska.

2. Cel realizacji zadania: wzbogacenie oferty kulturalnej Gminy i dotarcie z nią do jak największej grupy odbiorców oraz ochrona dziedzictwa kultury.

§ 12. 1. Zadania w zakresie ochrony zdrowia:

  1. wspieranie działań promujących zdrowy styl życia i realizację przedsięwzięć profilaktyczno-edukacyjnych nt. zdrowia,
  2. edukacja dzieci i młodzieży w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

2. Cel realizacji zadania:  edukacja  w zakresie  profilaktyki  zdrowia  na  rzecz  mieszkańców  Radomska  w różnych grupach wiekowych, edukacja w zakresie udzielania pierwszej pomocy.

§ 13. 1. Zadania w zakresie pomocy społecznej:

 
  1. prowadzenie ogrzewalni oraz działań socjalno-pomocowych na rzecz osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością (interwencja kryzysowa),
  2. działania pomocowe na rzecz osób najuboższych i bezrobotnych (np. prowadzenie punktów charytatywnych wydających chleb, paczki żywnościowe, odzież używaną).

2. Cel realizacji zadania: pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej, przeciwdziałanie ubóstwu i społecznej marginalizacji.

§ 14. 1. Zadania w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym:

  1. w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi:
    1. wspieranie organizacji wypoczynku zimowego i letniego dzieci i młodzieży,
    2. wspieranie działań, imprez i wydarzeń promujących spędzanie wolnego czasu bez używek,
    3. wspieranie Klubów Abstynenckich oraz innych form działań pomocowych poza terapią, których odbiorcami są osoby uzależnione i ich rodziny.
  2. w zakresie przeciwdziałania narkomanii:
    1. realizacja programów profilaktycznych i edukacyjnych dotyczących zażywania substancji odurzających

nowej generacji skierowanych do młodzieży szkolnej i ich rodziców.

2. Cel realizacji zadania: profilaktyka uzależnień, organizacja działań profilaktycznych dla mieszkańców Radomska jako formy zagospodarowania czasu wolnego przeciwdziałającej stosowaniu środków psychoaktywnych.

§ 15. 1.  Zadania w zakresie ochrony środowiska i przyrody:

  1. edukacja ekologiczna mieszkańców Miasta Radomska,
  2. sterylizacja i kastracja bezdomnych kotów.

2. Cel   realizacji   zadania:   kształtowanie   wśród   lokalnej   społeczności   postaw   proekologicznych       i prośrodowiskowych, zmniejszenie populacji bezdomnych kotów.

Rozdział 8.

Okres realizacji Programu

§ 16. Program obowiązuje od dnia 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku.

Rozdział 9.

Sposób realizacji Programu

§ 17. Zlecenie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym odbywać się będzie na zasadach

określonych w §6 - § 8.

Rozdział 10.

Planowane środki finansowe na realizację Programu

§ 18. 1. W 2021 roku na realizację zadań publicznych objętych Programem przeznaczone będą następujące środki finansowe:

  1. w sferze zadań publicznych w zakresie edukacji, oświaty i wychowania - 15 000,00 zł;
  2. w sferze zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej - 590 000,00 zł;
  3. w sferze zadań publicznych w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego - 120 000,00 zł;
  4. w sferze zadań publicznych w zakresie ochrony zdrowia - 9 000,00 zł;
  5. w sferze zadań publicznych w zakresie pomocy społecznej - 80 000,00 zł;
  6. w  sferze  zadań  publicznych  w zakresie  przeciwdziałań  uzależnieniom  i patologiom  społecznym   -  160 000,00 zł;
  7. w sferze zadań publicznych w zakresie ochrony środowiska i przyrody - 10 000,00 zł.

2. Środki finansowe przeznaczone na realizację zadań Programu określi uchwała budżetowa Gminy Miasta Radomska na rok 2021 przyjęta przez Radę Miejską w Radomsku.

 

Rozdział 11.

Sposób oceny realizacji Programu

§ 19. 1. W zakresie oceny współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi w 2021 roku stosowane

będą niżej wymienione wskaźniki:

  1. liczba złożonych ofert w konkursach ofert,
  2. liczba zawartych umów na realizację zadań publicznych,
  3. liczba umów zerwanych lub unieważnionych,
  4. liczba osób, które są adresatami realizowanych zadań publicznych,
  5. liczba organizacji pozarządowych podejmujących zadania publiczne w oparciu o dotacje,
  6. wysokość kwot udzielonych dotacji,
  7. wysokość wkładu własnego organizacji pozarządowych na realizację zadań publicznych, w tym praca wolontariuszy.
  1. Bieżącym monitoringiem realizacji zadań Programu zajmować się będzie Centrum Aktywności Społecznej w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Radomska.
  2. Uwagi, wnioski oraz propozycje dotyczące bieżącej realizacji Programu mogą być zgłaszane

Prezydentowi Miasta Radomska.

  1. W terminie do dnia 31 maja 2022 roku zostanie przedłożone Radzie Miejskiej w Radomsku  sprawozdanie z realizacji Programu, a następnie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Radomska.

Rozdział 12.

Sposób tworzenia Programu oraz informacje o przebiegu konsultacji

§ 20. 1. Projekt Programu został przygotowany przez Koordynatora ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi z udziałem komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Radomska i zainteresowanych organizacji pozarządowych.

  1. Propozycje priorytetowych dziedzin życia i zadań Programu organizacje pozarządowe miały możliwość zgłaszania do Centrum Aktywności Społecznej w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Radomska   w terminie do dnia 10 września 2020 roku.
  2. Zgłoszone propozycje zadań publicznych zweryfikowane zostały pod kątem rodzaju danego zadania, potrzeb i możliwości ich realizacji oraz posiadanych środków finansowych.

§ 21. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu podlega konsultacjom z organizacjami pozarządowymi zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale nr LXIV/483/10 Rady Miejskiej w Radomsku      z dnia 12 października 2010 roku w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi   oraz  podmiotami,  o których  mowa  w art. 3 ust. 3 ustawy  z dnia  24 kwietnia  2003 roku     o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji oraz programów współpracy.

§ 22. 1. Dla potrzeb zaopiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na wyłonienie wykonawców zadań publicznych, Prezydent Miasta Radomska zarządzeniem powołuje Komisję konkursową dla danej dziedziny pożytku publicznego.

  1. W skład Komisji konkursowych wchodzą:
  1. osoby wskazane przez organizacje pozarządowe, z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje

pozarządowe biorących udział w konkursie, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 2 da ustawy.

  1. Skarbnik Miasta Radomska lub upoważniony przez niego pracownik,
  2. naczelnik lub kierownik merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu Miasta, lub upoważniony przez niego pracownik,
  3. Koordynator ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.
 
  1. Posiedzenie Komisji zwołuje i prowadzi Przewodniczący, którym każdorazowo jest Koordynator Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi. Jeśli jest to niemożliwe dopuszcza się możliwość wyboru Przewodniczącego przez członków Komisji spośród swego składu.
  2. Przewodniczący Komisji może zaprosić do prac w Komisji z głosem doradczym osobę, bądź osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
  3. Przewodniczący może powierzyć w swoim zastępstwie prowadzenie posiedzenia Komisji konkursowej innemu członkowi Komisji.
  4. Przewodniczący Komisji jest odpowiedzialny za przeprowadzenie procesu wyboru oferty.
  5. Dla ważności podejmowanych decyzji konieczna jest obecność co najmniej połowy składu Komisji konkursowej.
  6. Komisja konkursowa obraduje na posiedzeniach zamkniętych bez udziału oferentów.
  7. Posiedzenie Komisji konkursowej odbywa się w siedzibie Urzędu Miasta Radomska. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zorganizowanie prac komisji w trybie zdalnym.
  8. Do członków Komisji konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy    z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz.U. z 2020 r. poz. 256, poz. 695, poz. 1298) dotyczące wyłączenia pracownika.
  9. Członkowie Komisji konkursowej nie otrzymują za swą pracę wynagrodzenia.
  10. W ocenie oferty złożonej w konkursie nie może brać udziału osoba, której powiązania ze składającym

podmiotem mogą budzić zastrzeżenia co do jej bezstronności.

  1. Obsługę administracyjno-biurową Komisji konkursowej prowadzi Centrum Aktywności Społecznej

w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Radomska.

  1. Komisja konkursowa przystępuje do pracy w obecności co najmiej połowy składu Komisji.
  2. Komisja konkursowa dokonuje sprawdzenia każdej złożonej oferty pod względem formalnym tj. pod kątem kompletności i zawarcia w niej wszystkich danych wynikających ze wzoru oferty i treści ogłoszenia       o konkursie, na podstawie karty oceny fomalnej określonej w ogłoszeniu o konkursie.
  3. Oferty, które:
  1. zawierają oczywiste błędy pisarskie, bądź niewypełnione pola lub zawierają oczywiste błędy rachunkowe  w kosztorysie (tj. uzyskano błędny wynik wskutek prowadzenia działań matematycznych),
  2. są niepodpisane,
  3. nie zwierają załączników, o których mowa w ogłoszeniu o konkursie i we wzorze oferty,
  4. nieprawidłowo określają termin realizacji zadania

- będą   podlegały   jednorazowemu   uzupełnieniu   na   podstawie   wezwania   Komisji   konkursowej     z zastrzeżeniem ust. 17. Niezastosowanie się oferenta do wezwania w terminie 5 dni od daty otrzymania skutkować będzie odrzuceniem oferty ze względów formalnych.

  1. Oferta, która:
  1. złożona została po terminie,
  2. złożona została na niewłaściwym formularzu , innym niż określony w ogłoszeniu o konkursie,
  3. złożona została przez podmiot, który według statutu nie prowadzi działalności objętej konkursem,
  4. nie odpowiada zadaniom wskazanym w ogłoszeniu o konkursie,
  5. nie przewiduje zapewnienia wymaganego wkładu własnego

- nie podlega dalszej ocenie i zostaje decyzją Komisji konkursowej odrzucona ze względów formalnych.

  1. Oferty spełniające wymogi formalne będą przedmiotem prac Komisji konkursowej tj. będą podlegały

ocenie merytorycznej.

 
  1. Przy  merytorycznym  rozpatrywaniu   ofert   Komisja   konkursowa   dokonuje   ich   oceny   zgodnie   z dyspozycją art. 15 ust. 1 i 2 ustawy oraz wymogami określonymi w ogłoszedniu o otwarym konkursie ofert.
  2. Członkowie Komisji dokonują oceny ofert przyznając ofertom podlegającym rozpatrywaniu liczbę punktów  w skali  od  0 do  5 przy  każdym  kryterium  zawartym  w karcie  oceny  merytorycznej  określonej  w ogłoszeniu o konkursie.
  3. Każdy członek Komisji dokonując oceny oferty wystawia dla danej oferty łączną sumę ocen

cząstkowych wystawionych przez członka Komisji po spełnieniu przez ofertę poszczególnych kryteriów.

  1. Ocena końcowa danej oferty jest sumą ocen łącznych wystawionych przez wszystkich członków Komisji. Ocenę końcową danej oferty zapisuje się w protokole, który zawiera listę wszystkich ocenionych ofert, ich punktację końcową oraz propozycję wysokości dotacji.
  2. W sytuacjach tego wymagających Komisja konkursowa podejmuje ostateczne decyzje w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu członków Komisji. W przypadku równej ilości głosów,  po  ponownym  rozpatrzeniu  spraw  przeprowadzane  są  ponowne  głosowania.  O ile  w nowym głosowaniu nie nastąpi rozstrzygnięcie - decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
  3. Sporządzony z prac Komisji konkursowej protokół jest podpisywany przez wszystkich członków

Komisji.

  1. Oferta, aby mogła zyskać rekomendacje Komisji konkursowej musi osiągnąć ocenę końcową nie niższą niż 65% możliwych do uzyskania punktów.
  2. Rekomendacje Komisji konkursowej w sprawie wyboru jednej lub więcej niż jednej ocenionej oferty podpisane przez Przewodniczącego Komisji konkursowej wraz z protokołem z prac Komisji konkursowej, przedkłada się Prezydentowi Miasta Radomska w celu podjęcia decyzji.
  3. Prezydent Miasta Radomska po zapoznaniu się z rekomendacjami w sprawie wyboru oferty podejmuje decyzje o wyborze organizacji pozarządowej do realizacji zadania publicznego, przyznaniu dotacji oraz jej wysokości. Decyzja Prezydenta jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
  4. W otwartym konkursie ofert może być wybrana więcej niż jedna oferta.
  5. W imieniu Prezydenta Miasta Radomska kontrolę merytoryczną i finansową nad realizacją zadań publicznych finansowanych z budżetu gminy sprawują upoważnieni pracownicy Centrum Aktywności Społecznej w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Radomska poprzez:
  1. wizytowanie organizacji i ocenę sposobu realizacji dotowanych zadań zgodnie z przedstawioną ofertą

i zawartą umową,

  1. analizę i ocenę przedkładanych przez realizatorów zleconych zadań publicznych rozliczeń i sprawozdań,
  2. egzekwowanie od organizacji wyjaśnień do złożonych sprawozdań z realizacji dotowanych zadań publicznych  oraz  zwrotów  środków  finansowych  niewykorzystanych  lub  wykorzystanych  niezgodnie  z umową.
  1. W przypadku, kiedy organizacje otrzymują dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, konieczne jest dokonanie uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania.
  2. Wyniki konkursu wraz z informacją o wysokości przyznanej dotacji zamieszczone są w Biuletynie Informacji Publicznej  Urzędu Miasta Radomska, na stronie internetowej Urzędu Miasta Radomska, a także     w siedzibie Urzędu Miasta Radomska na tablicy ogłoszeń.

Rozdział 13.

Postanowienia końcowe

§ 23. 1. Uzyskiwane w czasie realizacji Programu uwagi, wnioski i propozycje dotyczące realizowanych zadań publicznych, będą wykorzystywane do usprawnienia przyszłej współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi.

  1. Program ma charakter otwarty, zakłada możliwość uwzględnienia nowych form współpracy oraz doskonalenie już określonych.
  2. Prezydent Miasta Radomska, na podstawie oceny efektów realizacji niniejszego Programu, przygotuje projekt Programu na rok 2022.
(Spot Radomsko)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%