Zamknij

Komunikacja marketingowa w salonie fryzur

artykuł sponsorowany 00:00, 02.11.2021
Skomentuj

Żaden biznes nie może sprawnie funkcjonować bez reklamy. To ona pozwala przyciągać do nas kolejnych klientów i musi być skuteczna, by fryzjer ze Szczecina miał zawsze pełny kalendarz przyjęć. Nie jest to jednak łatwe zadanie dla przedsiębiorcy. Komunikat dla odbiorcy powinien zawsze być przejrzysty i klarowny, jednak jakie czynniki na to wpływają?

Podstawy jasnego przekazu

Bez względu na to, czy mówimy o komunikacji marketingowej, czy standardowej rozmowie – by informacja dotarła do odbiorcy i została dobrze zrozumiana, musi spełniać przynajmniej 3 kryteria:

  • Musi być przekazana językiem, który jest w pełni zrozumiały dla odbiorcy;
  • Powinna być przeznaczona dla konkretnego adresata;
  • Nie mogą jej przekazu zakłócić czynniki zewnętrzne (szum).

Trzeba więc dobrać odpowiednie narzędzia do konkretnej grupy odbiorców. Najprościej to zrozumieć na przykładzie rozmów z różnymi grupami osób. Inaczej zwracamy się do naszych znajomych, rodziny i przyjaciół niż do współpracowników w firmie. Również nie na miejscu byłoby witać się z ekspedientką w sklepie zwrotem „Siema!”. Trzeba więc swoje słownictwo i sposób jego porządkowania dostosować do naszych adresatów.

Ustal kogo zapraszasz do salonu fryzjerskiego

Mając na uwadze powyższe, powinniśmy najpierw zastanowić się, do kogo kierujemy reklamę. Jest to tożsame z grupą docelową naszego salonu fryzur. Jeśli chcemy strzyc Panów – to właśnie do nich ma trafiać przekaz. Gdy zaś optujemy za Paniami po pięćdziesiątce, to właśnie one mają zrozumieć naszą reklamę. Instrumenty marketingowe muszą więc być ściśle dobrane do grupy docelowej. W przypadku, gdy jest to grono osób starszych – nie sprawdzi się profil w mediach społecznościowych, które używane są rzadziej w tym środowisku. Do panów zaś nie przemówią pastelowe kolory i manicure gratis.

Przemyśl funkcje komunikacyjne

Przekaz marketingowy może charakteryzować się jedną z 3 funkcji: informacyjną, konkurencyjną lub pobudzającą. Pierwsza z nich to przedstawienie naszej oferty – konkretne i rzeczowe. Jedną z form takiej reklamy jest prezentacja cennika lub informacja o zbliżającej się w salonie fryzjerskim we Wrocławiu promocji.

Funkcja konkurencyjna to zaś przekaz poza ofertowy i poza cenowy, przejawiający się np. w stylizacji salonu, ubiorze pracowników, dostępności terminów wykonania usługi, tworzonej w salonie fryzjerskim atmosferze, sposobie zwracania się do klientów, proponowania im kawy lub herbaty w czasie wizyt itd.

Model pobudzający ma w zasadzie sprowokować odbiorcę do bardzo konkretnych działań. Musimy jedynie dostarczyć mu pewne wskazówki, które wpłyną na jego decyzje. Przesłanki do wykonania działania mogą być:

  • Racjonalne: karta podarunkowa, voucher zniżkowy, atrakcyjny zabieg gratis, prezent w postaci kosmetyku, czy możliwość sprawdzenia nowego urządzenia, które ma np. poprawić stan odżywienia włosów.
  • Emocjonalne: poczucie samozadowolenia, poczucie wyróżnienia się na tle innych, możliwość skorzystania z luksusowego zabiegu lub kosmetyku.
(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu spotradomsko.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%