Zamknij

Komunikacja marketingowa w salonie fryzur

00:00, 02.11.2021 | materiały partnera
Skomentuj

Żaden biznes nie może sprawnie funkcjonować bez reklamy. To ona pozwala przyciągać do nas kolejnych klientów i musi być skuteczna, by fryzjer ze Szczecina miał zawsze pełny kalendarz przyjęć. Nie jest to jednak łatwe zadanie dla przedsiębiorcy. Komunikat dla odbiorcy powinien zawsze być przejrzysty i klarowny, jednak jakie czynniki na to wpływają?

Podstawy jasnego przekazu

Bez względu na to, czy mówimy o komunikacji marketingowej, czy standardowej rozmowie – by informacja dotarła do odbiorcy i została dobrze zrozumiana, musi spełniać przynajmniej 3 kryteria:

  • Musi być przekazana językiem, który jest w pełni zrozumiały dla odbiorcy;
  • Powinna być przeznaczona dla konkretnego adresata;
  • Nie mogą jej przekazu zakłócić czynniki zewnętrzne (szum).

Trzeba więc dobrać odpowiednie narzędzia do konkretnej grupy odbiorców. Najprościej to zrozumieć na przykładzie rozmów z różnymi grupami osób. Inaczej zwracamy się do naszych znajomych, rodziny i przyjaciół niż do współpracowników w firmie. Również nie na miejscu byłoby witać się z ekspedientką w sklepie zwrotem „Siema!”. Trzeba więc swoje słownictwo i sposób jego porządkowania dostosować do naszych adresatów.

Ustal kogo zapraszasz do salonu fryzjerskiego

Mając na uwadze powyższe, powinniśmy najpierw zastanowić się, do kogo kierujemy reklamę. Jest to tożsame z grupą docelową naszego salonu fryzur. Jeśli chcemy strzyc Panów – to właśnie do nich ma trafiać przekaz. Gdy zaś optujemy za Paniami po pięćdziesiątce, to właśnie one mają zrozumieć naszą reklamę. Instrumenty marketingowe muszą więc być ściśle dobrane do grupy docelowej. W przypadku, gdy jest to grono osób starszych – nie sprawdzi się profil w mediach społecznościowych, które używane są rzadziej w tym środowisku. Do panów zaś nie przemówią pastelowe kolory i manicure gratis.

Przemyśl funkcje komunikacyjne

Przekaz marketingowy może charakteryzować się jedną z 3 funkcji: informacyjną, konkurencyjną lub pobudzającą. Pierwsza z nich to przedstawienie naszej oferty – konkretne i rzeczowe. Jedną z form takiej reklamy jest prezentacja cennika lub informacja o zbliżającej się w salonie fryzjerskim we Wrocławiu promocji.

Funkcja konkurencyjna to zaś przekaz poza ofertowy i poza cenowy, przejawiający się np. w stylizacji salonu, ubiorze pracowników, dostępności terminów wykonania usługi, tworzonej w salonie fryzjerskim atmosferze, sposobie zwracania się do klientów, proponowania im kawy lub herbaty w czasie wizyt itd.

Model pobudzający ma w zasadzie sprowokować odbiorcę do bardzo konkretnych działań. Musimy jedynie dostarczyć mu pewne wskazówki, które wpłyną na jego decyzje. Przesłanki do wykonania działania mogą być:

  • Racjonalne: karta podarunkowa, voucher zniżkowy, atrakcyjny zabieg gratis, prezent w postaci kosmetyku, czy możliwość sprawdzenia nowego urządzenia, które ma np. poprawić stan odżywienia włosów.
  • Emocjonalne: poczucie samozadowolenia, poczucie wyróżnienia się na tle innych, możliwość skorzystania z luksusowego zabiegu lub kosmetyku.
(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%