Tworzywa sztuczne stanowią 80–85 proc. odpadów, znajdujących się w środowisku morskim Europy. Dlatego właśnie Unia Europejska nakazuje państwom członkowskim redukcję plastiku i od 2021 r. zakazane będzie używanie jednorazowych przedmiotów z tworzyw sztucznych, które najbardziej zaśmiecają środowisko. Chociaż unijne obostrzenia wejdą w życie dopiero za dwa lata, korporacje i sieci handlowe już teraz szukają sposobu na ograniczenie użycia plastiku, który nie jest biodegradowalny. Focus Mall w Piotrkowie, to jedno z centrów handlowych, które przyłączyło się do tego globalnego trendu. W efekcie, na terenie obiektu 1 października ruszyła ogólnopolska kampania „Nie bądź plastik”, która ma na celu edukację poprzez informowanie odbiorców o wpływie człowieka na środowisko i zmianę przyzwyczajeń osób w każdym wieku na zachowania przyjazne naturze. Proekologiczna zmiana, to wyzwanie dla każdego. Kampania objęła przede wszystkim część gastronomiczną, ponieważ w restauracjach używa się plastikowych „jednorazówek” w dużych ilościach. Ma ona na celu uświadomienie klientom, że to od nich zależy czy skorzystają z plastikowego produktu czy poproszą o papierowy bądź metalowy zamiennik. Z food courtu kampania przenosi się na cały obiekt – kolejne salony najemców, to kolejne świadome wybory i zamiana plastikowych opakowań na torby ekologiczne. Galeria zachęca odwiedzających do zapoznania się ze „wskazówkami”, co zrobić, by być ekologicznym w życiu codziennym.
Należy nadmienić, że część restauracji i sklepów w galerii już dzisiaj wdraża rozwiązania, które mają na celu ograniczenie użycia szkodliwego plastiku, zastępując go artykułami z papieru, drewna czy bioplastiku, który jest recyklingowany i nie stwarza zagrożenia dla środowiska. Wiele sklepów zrezygnowało zupełnie z foliowych reklamówek na rzecz toreb papierowych. Z kolei lokale Solo Pizza i Cukiernia Sowa na terenie Focus Mall zrezygnowały z plastikowych sztućców zastępując je drewnianymi.
Wiemy jak ważna dla klientów jest wygoda i komfort, dlatego chcemy, aby zmiany były pozytywne zarówno dla nich, jak i dla przyrody. Cieszymy się, że lokale gastronomiczne na terenie centrum czynnie włączyły się do działań, które przyczynią się do ochrony środowiska naturalnego
– mówi Olga Wiernicka, Regional Marketing Manager, NEPI Rockcastle.
Projekt „Nie bądź plastik” to inicjatywa ogólnopolska, dlatego zależy nam, by akcja objęła zasięgiem cały kraj, również osoby z regionu piotrkowskiego i łódzkiego i skłoniła każdego do refleksji na temat mądrego używania plastikowych artykułów. Z przyjemnością włączyliśmy się do kampanii promującej redukcję plastikowych produktów jednorazowego użytku. Nie jesteśmy przeciwko plastikowi generalnie, ale przeciwko produktom z plastiku, który nie jest recyklingowy i z których korzystamy bardzo krótko, czasem nawet kilka minut – jak ze słomki czy przykrywki do kubków – a które krążą w środowisku setki lat, dłużej niż żyjemy. Niezwykle ważne jest, aby więc uświadomić sobie, że nasze codzienne wybory naprawdę mają znaczenie. W ciągu roku produkujemy miliardy ton plastikowych wyrobów i torebek a co gorsza przyłączamy się do wyginięcia stworzeń morskich. Gorąco zachęcamy wszystkich do włączenia się do akcji
– dodaje Olga Wiernicka.
Każdy może zrezygnować lub ograniczyć zużycie jednorazowych reklamówek czy butelek typu PET. Jednym ze sposobów, na ograniczenie wyrobów plastikowych, jest odwiedzenie restauracji z własnymi sztućcami, kubkiem termicznym lub termosem. Wychodząc z domu na zakupy, warto wziąć ze sobą bidon z wodą z kranu czy płócienną torbę, natomiast wybierając napój - sięgać po ten w szklanych butelkach.
W ramach kampanii zaplanowano działania, które mają przypominać i promować założenia akcji. Na stolikach w strefie food court oraz na pasażach uwagę przyciągają naklejki i standy na stolikach, które obrazują skalę problemu, ale przede wszystkim informują i zachęcają klientów do zmiany przyzwyczajeń, które mogą uratować, m.in. mieszkańców mórz
i oceanów.
Kreatywną odsłonę kampanii zobaczymy również w mediach społecznościowych Focus Mall, która z pewnością spotka się z pozytywnym odbiorem internautów.
[DAWNY]1574244503844[/DAWNY]
[WIDEO]111[/WIDEO]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz