Zamknij

NIEBĄDŹ PLASTIK - dobry przykład prosto z Galerii Focus Mall Piotrków Trybunalski

11:08, 20.11.2019 SpotRadomsko.pl Aktualizacja: 18:28, 25.11.2019
Skomentuj

Ponad milion zwierząt rocznie ginie przez plastikowe śmieci zalegające w morzach i oceanach przez lata, ponieważ wyrzucone odpady nie ulegają natychmiastowemu rozkładowi. Tylko w Polsce zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne wynosi dziś 3,5 mln ton rocznie!1 Można to zmienić, dokonując na co dzień świadomych wyborów, dlatego również Focus Mall zaangażował się w ogólnopolską kampanię społeczno-edukacyjną, "Nie bądź plastik”. Jej celem jest promowanie ekologicznych postaw wśród klientów, ale przede wszystkim - zmniejszenie zużycia plastiku w życiu codziennym każdego, komu los środowiska nie jest obojętny.

Tworzywa sztuczne stanowią 80–85 proc. odpadów, znajdujących się w środowisku morskim Europy. Dlatego właśnie Unia Europejska nakazuje państwom członkowskim redukcję plastiku i od 2021 r. zakazane będzie używanie jednorazowych przedmiotów z tworzyw sztucznych, które najbardziej zaśmiecają środowisko. Chociaż unijne obostrzenia wejdą w życie dopiero za dwa lata, korporacje i sieci handlowe już teraz szukają sposobu na ograniczenie użycia plastiku, który nie jest biodegradowalny. Focus Mall w Piotrkowie, to jedno z centrów handlowych, które przyłączyło się do tego globalnego trendu. W efekcie, na terenie obiektu 1 października ruszyła ogólnopolska kampania „Nie bądź plastik”, która ma na celu edukację poprzez informowanie odbiorców o wpływie człowieka na środowisko i zmianę przyzwyczajeń osób w każdym wieku na zachowania przyjazne naturze. Proekologiczna zmiana, to wyzwanie dla każdego. Kampania objęła przede wszystkim część gastronomiczną, ponieważ w restauracjach używa się plastikowych „jednorazówek” w dużych ilościach. Ma ona na celu uświadomienie klientom, że to od nich zależy czy skorzystają z plastikowego produktu czy poproszą o papierowy bądź metalowy zamiennik. Z food courtu kampania przenosi się na cały obiekt – kolejne salony najemców, to kolejne świadome wybory i zamiana plastikowych opakowań na torby ekologiczne. Galeria zachęca odwiedzających do zapoznania się ze „wskazówkami”, co zrobić, by być ekologicznym w życiu codziennym.

Należy nadmienić, że część restauracji i sklepów w galerii już dzisiaj wdraża rozwiązania, które mają na celu ograniczenie użycia szkodliwego plastiku, zastępując go artykułami z papieru, drewna czy bioplastiku, który jest recyklingowany i nie stwarza zagrożenia dla środowiska. Wiele sklepów zrezygnowało zupełnie z foliowych reklamówek na rzecz toreb papierowych. Z kolei lokale Solo Pizza i Cukiernia Sowa na terenie Focus Mall zrezygnowały z plastikowych sztućców zastępując je drewnianymi.

 

Wiemy jak ważna dla klientów jest wygoda i komfort, dlatego chcemy, aby zmiany były pozytywne zarówno dla nich, jak i dla przyrody. Cieszymy się, że lokale gastronomiczne na terenie centrum czynnie włączyły się do działań, które przyczynią się do ochrony środowiska naturalnego

– mówi Olga Wiernicka, Regional Marketing Manager, NEPI Rockcastle.

Dzięki inicjatywie „Nie bądź plastik", oprócz faktów związanych z zanieczyszczeniami i zagrożeniami, jakie powodują odpady plastikowe, odwiedzający Galerię znajdą porady, jak można przyczynić się do zminimalizowania plastikowych odpadów na co dzień.

Projekt „Nie bądź plastik” to inicjatywa ogólnopolska, dlatego zależy nam, by akcja objęła zasięgiem cały kraj, również osoby z regionu piotrkowskiego i łódzkiego i skłoniła każdego do refleksji na temat mądrego używania plastikowych artykułów. Z przyjemnością włączyliśmy się do kampanii promującej redukcję plastikowych produktów jednorazowego użytku. Nie jesteśmy przeciwko plastikowi generalnie, ale przeciwko produktom z plastiku, który nie jest recyklingowy i z których korzystamy bardzo krótko, czasem nawet kilka minut – jak ze słomki czy przykrywki do kubków – a które krążą w środowisku setki lat, dłużej niż żyjemy. Niezwykle ważne jest, aby więc uświadomić sobie, że nasze codzienne wybory naprawdę mają znaczenie. W ciągu roku produkujemy miliardy ton plastikowych wyrobów i torebek a co gorsza przyłączamy się do wyginięcia stworzeń morskich. Gorąco zachęcamy wszystkich do włączenia się do akcji

– dodaje Olga Wiernicka.

Świadoma (eko) konsumpcja

Każdy może zrezygnować lub ograniczyć zużycie jednorazowych reklamówek czy butelek typu PET. Jednym ze sposobów, na ograniczenie wyrobów plastikowych, jest odwiedzenie restauracji z własnymi sztućcami, kubkiem termicznym lub termosem. Wychodząc z domu na zakupy, warto wziąć ze sobą bidon z wodą z kranu czy płócienną torbę, natomiast wybierając napój - sięgać po ten w szklanych butelkach.

 

Kreatywna kampania edukacyjna

W ramach kampanii zaplanowano działania, które mają przypominać i promować założenia akcji. Na stolikach w strefie food court oraz na pasażach uwagę przyciągają naklejki i standy na stolikach, które obrazują skalę problemu, ale przede wszystkim informują i zachęcają klientów do zmiany przyzwyczajeń, które mogą uratować, m.in. mieszkańców mórz
i oceanów.

Kreatywną odsłonę kampanii zobaczymy również w mediach społecznościowych Focus Mall, która z pewnością spotka się z pozytywnym odbiorem internautów.

[DAWNY]1574244503844[/DAWNY]

[WIDEO]111[/WIDEO]

 

(SpotRadomsko.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%