Zamknij

DOM Z SERCA pod Radomskiem | #DomZSerca – zostało już tylko kilka kroków do wykończenia domu w Wierzbicy pod klucz

10:58, 26.02.2021 | Procontent Communication
Skomentuj fot: Budimex
REKLAMA

Dom dla Pani Magdy i jej wielodzietnej rodziny z Wierzbicy pod Radomskiem jest już prawie gotowy. Obecny stan budowy domu napawa optymizmem – prace wykończeniowe idą pełną parą. Po 5 miesiącach intensywnych prac, rodzina będzie mogła wprowadzić się do gotowego domu na Święta Wielkanocne.

W Polsce żyje obecnie około pół miliona rodzin wielodzietnych, czyli takich, w których jest minimalnie trójka dzieci. Rodziny te często mierzą się z wieloma wyzwaniami finansowymi, mieszkaniowymi i nierzadko społecznymi. Według danych Związku Dużych Rodzin „Trzy Plus”, średnio jedna trzecia domowego budżetu jest przeznaczana na żywność, resztę pochłaniają koszty związane ze szkołą (27 proc.), zajęcia dodatkowe dla dzieci (26 proc.), koszty związane ze żłobkiem i przedszkolem (19 proc.) oraz transport (15 proc.). Z tych względów dochody połowy rodzin wielodzietnych w Polsce nie pozwalają na zaspokojenie bieżących potrzeb.

Aby pomóc jednej z takich rodzin Budimex zjednoczył się w szczytnym celu z innymi firmami i postanowił wybudować #DomZSerca. Motywem do zorganizowania akcji była trudna historia 16-osobowej rodziny Pani Magdy. Na początku roku media zainteresowały się jej losem, ponieważ sąd miał zadecydować o odebraniu matce prawa do opieki nad jedenaściorgiem niepełnoletnich dzieci. Decyzja ta miała zapaść ze względu na trudne warunki mieszkaniowe. Nowy dom będzie przestrzenią do życia, w której dzieci będą miały odpowiednie warunki do rozwoju. Pani Magda i jej dzieci wprowadzą się już na wiosnę 2021 roku. Głównym przekazem, jaki idzie za tym gestem solidarności firm jest podkreślenie potrzeby niesienia pomocy innym, która w obecnych czasach jest szczególnie ważna, a także zachęcenie innych podmiotów do podejmowania podobnych działań pomocowych.

Do budowy domu zaangażowanych jest kilkudziesięciu pracowników spośród ponad 20 partnerów kampanii. Założeniem kampanii była budowa solidnego, bezpiecznego i funkcjonalnego domu o przyjaznym wnętrzu dla wielodzietnej rodziny. Podczas prac, wykorzystano 2500 kg stali i 43 m3 betonu pod płyty fundamentowe. Dużą rolę w ogólnym, pozytywnym odbiorze domu pełnią kolorowe pokoje, których ściany pokryte zostały 300 litrami farb w pastelowych odcieniach. Zużyto ponad 200 m2 paneli podłogowych, które optycznie powiększają przestrzeń i stwarzają poczucie ciepła i przytulności. Niezwykle ważnym aspektem przy projektowaniu i budowie domu było zapewnienie każdemu z dzieci indywidualnej przestrzeni, która umożliwi im swobodną zabawę, naukę i odpoczynek.

„Najważniejszym aspektem w projektowaniu tego domu była jego wielkość i wyodrębnienie z niej przestronnych pomieszczeń dla każdego z dzieci – aby miały one swoje miejsce do nauki, do pracy i do zabawy. Planując te przestrzenie myśleliśmy o wspólnym spędzaniu czasu dzieci. Obecnie kończymy układać podłogi i wykańczać łazienki, zostało nam już niedużo.” – mówi Maja Chęcińska – architekt wnętrz, Budimex SA.

W przypadku pokojów dziecięcych, ważne jest, żeby były to pomieszczenia pomalowane na kolory pastelowe, jasne, które uspokajają i wyciszają, ale stwarzają też odpowiednie warunki do nauki. Wybierając farby zwracaliśmy uwagę na ich funkcjonalność – zdecydowaliśmy się na te plamoodporne i odporne na szorowanie.”

Robert Gwara, AkzoNobel

Przy wyborze podłogi, wzięliśmy pod uwagę wielkość rodziny i związaną z nią intensywność użytkowania. W małych przestrzeniach zaproponowaliśmy kolory jasne lub neutralne, które optycznie powiększają przestrzeń.” – Paweł Lewit, redNet Dom

W marcu, na profilach społecznościowych Budimexu zorganizowane zostanie głosowanie na najlepszy projekt ogrodu dla Domu z Serca, natomiast na stronie domzserca.pl – można zapoznać się z historią Pani Magdy i jej rodziny oraz zobaczyć postęp prac nad budową domu.

Partnerzy akcji: AkzoNobel, BlackRedWhite, Candellux Lighting, Dyckerhoff Polska, Synertime, Komunikacja Plus, .mdd, OBI, Porta, Procontent, RedNet Property, RTV EURO AGD, Algeco, Confirme, Blue Energy, Integrity Partners, Fundacja iSowa, Orange, TLC Rental, Cleantime.

 
(Procontent Communication)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%