Wspieranie lokalnej społeczności przez ESBANK Bank Spółdzielczy to nie tylko codzienne umożliwianie korzystania z usług bankowych oraz działalność dobroczynna czy sponsoringowa. To także dzielenie się wiedzą. W listopadzie miało ono formę spotkań edukacyjnych z młodzieżą oraz Studentami-Seniorami z terenu działania Banku.
„Jako lokalny, społecznie odpowiedzialny Bank, staramy się docierać z wiedzą na temat zasad bezpiecznego bankowania do Klientów i mieszkańców terenu naszego działania na wiele sposobów. Nasze lekcje i wykłady dla uczniów szkół czy organizacji pozarządowych jak Uniwersytety Trzeciego Wieku stanowią wyjątkową okazję do przekazania praktycznych wskazówek, jak świadomie i bezpiecznie ułatwiać sobie codzienne zarządzanie pieniędzmi za sprawą nowoczesnych bankowych technologii. Bezpośredni kontakt i rozmowa w swobodnej atmosferze to doskonałe uzupełnienie edukacji masowej, np. na stronie internetowej. Dodatkowo takie spotkania to dla nas także sposób na umacnianie relacji z lokalną społecznością, zgodnie z naszym hasłem: jesteśmy dla Ciebie”
– mówi Arleta Węgrzyńska z Wydziału Marketingu i Produktów Bankowych w ESBANKU, która koordynuje działania edukacyjne Banku.
8 listopada w spotkaniu ze Słuchaczami Radomszczańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku „Wiem więcej” pod hasłem „Bezpieczne i wygodne Finanse Seniora” udział wzięła także Iwona Tatara, Kierownik Filii w centrali Banku w Radomsku. Przedstawicielki Banku podzieliły się z około 30-osobową grupą Studentów-Seniorów z Radomska poradami na temat korzystania z bankomatów, kart płatniczych, portfeli cyfrowych oraz BLIKA, a także bankowości elektronicznej.
Wykład audytoryjny stanowił również okazję do wymiany doświadczeń oraz ostrzeżeń i edukacji pod kątem cyberbezpieczeństwa.
Nieco inny charakter miało spotkanie z ósmoklasistami, które odbyło się 15 listopada w placówce ESBANKU w Rząśni. Arleta Węgrzyńska oraz zajmujące się na co dzień obsługą Klienta Anna Mesjasz i Izabela Pawełoszek zaprezentowały Bank jako lokalnego pracodawcę i odpowiedziały na pytania młodzieży.
Co robi na co dzień w pracy doradca klienta w banku? Jakie cechy są niezbędne w zawodzie bankowca? Jakie są blaski i cienie tego zawodu? Dlaczego pracownicy banku ubierają się "na galowo", czyli jaki jest dress code bankowca, a także jaką ścieżkę edukacyjną wybrać, by zajmować się zawodowo finansami?
Tematy poruszone podczas spotkania stanowiły element doradztwa zawodowego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Rząśni.
Spotkanie wpisało się w trwający między 14 a 20 listopada Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, wspierający zawodowe wybory młodzieży.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz