Zamknij

Wprowadź firmę na rynki zagraniczne - projekt skierowany do łódzkich firm MŚP

16:51, 14.10.2021 Igers Crowd Aktualizacja: 17:16, 14.10.2021
Skomentuj fot: rpo lodzkie fot: rpo lodzkie

Do marca 2022 roku trwa rekrutacja do projektu Export Influencer, który jest skierowany do łódzkich firm MŚP. Przedsiębiorstwa z tego sektora dzięki udziałowi w projekcie zyskają wielką szansę na podbicie 5 olbrzymich rynków zagranicznych: w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Norwegii oraz Szwecji.

Firmy, które planują zgłosić się do udziału w Export Influencer powinny zaliczać się do regionalnych specjalizacji takich jak:

- informatyka i telekomunikacja;

- nowoczesny przemysł włókienniczy i mody (w tym wzornictwo);

- zaawansowane materiały budowlane; 

- branża medyczna, farmacja, kosmetyki (w tym medycyna uzdrowiskowa);

- energetyka, w tym odnawialne źródła energii;

- innowacyjne rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze.

Informatyka i telekomunikacja została uwzględniona jako pierwsza na powyższej liście nie przez przypadek. Firmy z tej branży, zwłaszcza wpisujące się w niszę specjalizacyjną XLIX – (innowacyjne zastosowania sztucznej inteligencji w analityce, obliczeniach, robotyce oraz grach) – są w projekcie traktowane w sposób priorytetowy.

Przedsiębiorstwa, które pomyślnie przejdą rekrutację do Export Influencer, będą mogły liczyć na opracowanie strategii internacjonalizacji oraz wsparcie w jej wdrożeniu poprzez znalezienie odpowiednich kontrahentów zagranicznych. Ponadto udział w projekcie zapewnia kompleksową organizację i następnie udział w międzynarodowych eventach gospodarczych, takich jak choćby spotkania czy misje gospodarcze.

Firmy zakwalifikowane do projektu otrzymają ponadto kompendium wiedzy o rynkach zagranicznych, możliwość wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami oraz szansę uczestniczenia w cyklicznych spotkaniach, których będą miały na celu utworzenie lokalnej wspólnoty MŚP zainteresowanej eksportem swoich produktów. Ciekawą opcją jest także bez wątpienia opcja uczestnictwa w 5 webinarach poświęconych uwarunkowaniom eksportu do USA, ZEA, Niemiec, Niemiec i Norwegii.

Projekt Export Influencer rozpoczął się w lutym tego roku. Przeznaczono na niego środki w wysokości ponad 1,8 miliona złotych, z czego prawie 1,4 miliona pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Więcej szczegółów na temat projektu, w tym regulamin i wszystkie zasady rekrutacji znajdziesz tutaj.

(Igers Crowd)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%